Новини

Останні події

Мер Одеси Геннадій Труханов провів розширену робочу нараду: будівництво дороги «Хаджибей-2»

Сьогодні, 17 липня 2019 року, мер Одеси Геннадій Труханов провів розширену робочу нараду з питань будівництва дороги «Хаджибей-2», яка покликана забезпечити відведення потоку великовантажного транспорту в морський порт з міських доріг загального користування, а також забезпечити альтернативний в'їзд у порт.

На нараді були присутні: керівник державного підприємства «Адміністрація морських портів України» (АМПУ) Райвіс Вецкаганас, начальник Служби автомобільних доріг в Одеській області Олег Варивода, начальник адміністрації Одеського морського порту Ігор Ткачук, представники Асоціації стивідорних компаній Одеського морського порту і головного управління Держгеокадастру в Одеській області, заступники Одеського міського голови, депутати Одеської міської ради та ін.

Як зазначив Геннадій Труханов, ця проблема для Одеси не є новою. Її почали вирішувати ще в кінці 90-х років минулого століття, розробивши проєкт відведення великовантажного транспорту з вулиць міста шляхом будівництва автотранспортної естакади. Однак дорога, що сполучає естакаду з Об'їзною дорогою і отримала назву «Хаджибей-2», дотепер не побудована. Від безперервного руху великовантажного транспорту страждають жителі будинків, що знаходяться в безпосередній близькості до дороги, руйнуються загальноміські комунікації і дороги, створюється постійне соціальне напруження.

«Необхідно побудувати під'їзну дорогу від Об'їзної дороги в порт, минаючи населені пункти і міські вулиці. Наразі людям там просто неможливо жити. Перевантажені вантажівки йдуть вдень і вночі, люди не можуть спати, вони боятися за своїх дітей, які можуть вибігти на дорогу. Крім того, суцільний потік автомобілів розбиває дороги і призводить до руйнування житлових будинків. Однозначно необхідне будівництво нової ділянки під'їзної дороги в обхід населених пунктів і міських вулиць», - підкреслив Геннадій Труханов.

Як зазначив заступник міського голови Петро Рябоконь, мова йде про ділянку дороги протяжністю 3,2-3,5 кілометрів. За попередніми розрахунками, її вартість може скласти 5-6 мільйонів доларів. Місто готове провести відведення земельної ділянки для будівництва дороги та розробити детальний план території з урахуванням створення контейнерних стоянок для відстою автомобілів, які прямують у порт, а також надати максимальне сприяння в оформленні необхідної документації.
Матеріали, які розроблялися профільними підрозділами мерії, передані Адміністрації морських портів України.

Також міська влада вважає, що в комплексі з будівництвом Об'їзної дороги в порт необхідно вирішувати питання зміцнення і розширення дамби Хаджибейського лиману.

Керівник АМПУ Райвіс Вецкаганс висловив думку, що це повинна бути не просто під'їзна дорога в порт, а дорога загального користування, і її будівництво - це довгострокова перспектива. Наразі, на думку учасників наради, доступ великовантажного транспорту в Одеський морський торговий порт повинен здійснюватися виключно за схемою, затвердженою Національною поліцією. Своєю чергою представники стивідорних компаній відзначили, що підтримають будь-який конструктивний проєкт альтернативного в'їзду автомобілів у порт.

Робоча група, до якої увійдуть представники профільних підрозділів міської ради, морського порту і державних структур, збереться на засідання 24 липня 2019 року і розгляне можливі варіанти будівництва нової дороги і супутньої інфраструктури, з урахуванням висловлених сьогодні пропозицій і зауважень.