В Одесі презентували напрямки розвитку дорожньо-транспортної інфраструктури
9 березня 2021 року директор Департаменту транспорту, зв'язку та організації дорожнього руху Одеської міської ради Сергій Тетюхін презентував основні напрямки розвитку дорожньо-транспортної інфраструктури міста Одеси.
На презентації були присутні: мер Одеси Геннадій Труханов, профільний віцемер Дмитро Жеман, депутати і представники структурних підрозділів Одеської міської ради, ЗМІ.
Велася пряма трансляція.
Сергій Тетюхін підкреслив, що в основі представлених напрацювань - розвиток пішохідного та велосипедного руху, а також електротранспорту.
Транспортна стратегія складається з двох складових - стратегічних змін і поточних завдань.
Стратегічні зміни спрямовані на поліпшення якості послуг перевезення пасажирів і екологічного стану довкілля. Основна увага спрямована на показники ефективності переміщень з точки зору часу, комфорту і прийнятної вартісті проїзду. Для цього пропонується запровадити інструменти, які дозволять приймати економічно обґрунтовані управлінські рішення і оцінювати результати впровадження цих рішень. Зокрема, мова йшла про застосування програмного забезпечення (цифрової моделі міста), яке демонструє, як буде працювати плановане рішення ще до його впровадження, а також дозволить моделювати сценарії «Що буде, якщо?».
Крім довгострокових планів, названі і поточні завдання.
Особливу увагу приділено безпеці дорожнього руху, зокрема впровадженню заходів, які дозволять зменшити кількість дорожньо-транспортних пригод.
Це планується досягти за рахунок:
- облаштування піднятих пішохідних переходів і переходів з острівцями безпеки;
- додаткового освітлення нерегульованих пішохідних переходів;
- облаштування антипарковочних стовпчиків, антикарманів і берлінських подушок для заспокоєння і впорядкування дорожнього руху;
- створення мінікілець на небезпечних перехрестях;
- нанесення якісної дорожньої розмітки.
Також продовжиться розвиток системи парковок і моделювання майданчиків для платного паркування в центральній частині міста.
Частину центральної історичної частини міста планується зробити пішохідною зоною, де буде дозволено рух тільки громадського пасажирського транспорту.
«Наявна транспортна логістика дісталася нам ще з радянських часів. У XXI столітті вона безнадійно застаріла. Очевидно, що намагатися продовжити життєвий цикл вже нежиттєздатних систем за допомогою латання дірок набагато простіше. Але ми вже давно відмовилися від подібної тактики. Я сподіваюся, що у тих управлінців, які прийдуть після нас, буде можливість розвивати і покращувати те, що сьогодні починаємо ми», - зазначив Геннадій Труханов.
Міський голова підкреслив, що сьогодні Одеса інтегрується в загальну європейську транспортну систему. Стратегічні зміни дозволять виконати зобов'язання перед європейськими партнерами і підготуватися до переходу на нові стандарти, а також створити привабливі умови для іноземних інвесторів і туристів.
* * * *
На сьогодні розробляється План стабільної міської мобільності, який буде винесено на розгляд депутатів Одеської міської ради. По суті, це і є транспортна стратегія міста, яка є європейським документом неформального планування.